Continut pagina
Totul incepe cu un titlu si o descriere SEO, apoi se transforma in posibil ceva inedit sau oribil. Depinde, dupa caz.
Nu trebuie sa fii un geniu in copywriting sau un programator iscusit ca sa poti face SEO pe platforma ta, trebuie doar sa ai cateva cunostinte.
Cunostinte necesare: putin HTML, putin CSS (dupa nevoie), putin keyword research.
Partea cu keyword research se refera strict la metoda pe care tu o vei folosi ca sa cauti cele mai bune cuvinte cheie, fraze cheie sau cuvinte cheie compuse.
Putin html este necesar
Pentru a avea titlu si descriere SEO care sa beneficieze de un efect vizibil, dar sa fie si bot-friendly, trebuie sa stii putin HTML.
Nu ma refer la a crea un website in HTML, cuz.. well nobody does that anymore, ma refer la notiuni elementare ca <a href>, <title>, <alt>, etc.
Putin CSS este optional
Da, optional pentru ca poate iti place deja cum arata textul sau cum este incadrat, probabil ai ales o tema sau un plugin care sa faca acest lucru, asa ca, nu este musai sa ai nevoie.
Daca tu crezi ca este necesar, poti invata elementele de baza pe W3 School.
Putin sau mai mult Googliness
Da, am furat replica din „The Internship„, nu doar ca se aplica, dar si pentru ca vei avea nevoie sa stii cum sa cauti texte pe tot parcursul.
Daca stii deja sa cauti pe Google si sa intelegi sugestiile de cautare, atunci trebuie sa stii ca prietenul tau in constructia de titluri si descrieri va fi Google Keyword Planner.
Ce vei face mai exact in Keyword Planner? Este simplu, vei introduce cuvinte cheie si vei vedea sugestii de cautare, competitivitatea cuvintelor cheie, uneori chiar si costul estimat (cost de afisare reclama pentru acel cuvant cheie). Despre asta, vom discuta in alt articol.
Titlu seo
Titlul SEO trebuie sa fie descriptiv asupra naturii informationale cuprinse pe pagina respectiva.
Exemplu: Noi am folosit titlu si descriere SEO pentru ca articolul nostru se refera la exact la ce specifica titlul si anume cum sa folosesti un titlu adecvat unei descrieri concludente.
Sunt mai multe tipuri de titluri, asa ca le vom enumera mai jos.
Titlu SEO pentru produse – Ecommerce
Aici titlul trebuie sa reflecte Numele produsului si principalele caracteristici. Se spune ca Google penalizeaza site-urile ce indeasa cuvinte cheie in numele / titlul produselor. Noi spunem mneah!
Da, pana la urma vei fi penalizat, insa la momentul de fata A.I. Google in ceea ce priveste limba romana este cam, sa spunem, la capitolul bastonase la gradi! Totul tine de structura paginii si de cum adaugi tu valoare subiectului.
Cu siguranta propozitia de mai sus va crea spume in randul SEO-istilor si marketerilor care zic: Nu e adevarat Domne! Google e destept! E pe dracu!
Daca Google ar fi destept, eMag nu ar fi pe prima pagina si nu ar face spam de cuvinte cheie si spam de search. Dar, mai este si aspectul financiar, doar nu il va penaliza pe eMag ce le baga milioane de euro in buzunar, nu? Eu unul, nu as face-o!
Sa exemplificam
Exemplu de titlu eCommerce: Telefon mobil Samsung Galaxy S20 Plus, Octa-core, 6.7 inch HDR10+.
Titlul de mai sus face referire la titlul META title, adica acela pe care il vedem atunci cand cautam ceva pe Google si sugestia mea este sa il tineti sub 70 caractere. Zona de 60-65 este perfecta!
Titlul de produs ce se va regasi pe site poate include mai multe caractere care sa evidentieze clar produsul.
Exemplu: Telefon mobil Samsung Galaxy S20 Plus, Octa-core, 6.7 inch HDR10+ Dynamic Amoled, Octa-core, 128GB RAM, 8GB DDR4.
Fiecare utilizator poate sa se joace dupa bunul plac, insa cateva reguli trebuiesc luate in considerare. Google search este si va fi prietenul tau!
Titlu SEO pentru servicii
Un titlu adecvat serviciilor se refera la natura serviciului si caracteristica relevanta utilizatorului.
De obicei, titlurile ce tin de servicii au un singur cuvant cheie la baza sau o fraza cheie, dupa caz. Asta in cazul companiilor ce se respecta si vor sa aiba un continut clar.. ca altfel, o sa vedem si aici cuvinte cheie indesate la maximum!
Dupa cum am spus, Google este inca la bastonase cand vine vorba de limba romana si tine cont de brand recognition, nu de relevanta continutului pe care il ai.
Ce poti face? Deocamdata, cam nimic.
Sa exemplificam
Exemplu de titlu: Servicii financiare de top in Bucuresti
Astfel, cei ce cauta servicii financiare au o sansa de afisare a paginii tale, daca ai suficiente backlink-uri si daca esti de ceva timp pe piata*.
*nu este neaparat adevarat. Vom explica in alta postare pe blog.
Descrierea SEO
Aici, treaba este impartita la fel ca mai sus, dar regula de baza este sa folosesti cuvinte cheie, sinonime si fraze tintite in baza a ceea ce ai regasit cu Google Keyword Planner sau in baza a cautarilor sugerate in Google.
- Cautarile sugerate in Google apar de obicei in josul paginii si sunt cuvinte sau fraze frecvent cautate de utilizatori cu/fara competitie majora.
Adevarat sau fals?
Q: Majoritatea magazinelor online folosesc descrierea produsului predefinta de catre producator pentru ca… e mai simplu sa ai continut, atunci cand ai zeci de mii de produse.
50/50 am spune. Corect, ai zeci de mii de produse, este greu sa creezi o descriere separata pentru fiecare produs in parte, dar nici din punct de vedere marketing nu este bune pentru ca acei producatori cheltuiesc sume importante de bani in lansarea si promovarea produsului respectiv.
Cealalta 50 parte ar putea spune ca este fals si ca poti face o descriere, macar META descriere (cea care apare atunci cand cautati ceva pe Google – descrierea aceea scurta) care sa exemplifice pe langa titlu si cuvinte random.
Q: Am pus mai multe cuvinte cheie in titlu, oare Google imi da ban daca fac asa ceva?
Bani ar fi bine sa iti dea. Intrebarea asta are 2 capete. In momentul de fata, stie si nu stie de keyword stuffing, dar nici nu stie cum sa catalogheze acest keyword stuffing (n.r. atunci cand adaugi mai multe cuvinte cheie in titlu, mascate de virgula si ce au acelasi sens, poate chiar sinonime).
Expertii romani in SEO ar zice: Domneee, te penalizeaza. Eh, zbarci! De unde. Testez chestia asta de cand a aparut notiunea de keyword stuffing si nici macar odata nu mi-a penalizat vreun site.
Celelalt capat ar spune ca utilizatorul de rand/normal care vede o sumedenie de cuvinte care in capul lui au acelasi sens, poate sa se gandeasca la faptul ca ori nu stii sa scrii ori ai vrut sa pari mai interesant.
Te intereseaza sa stii mai mult despre ce este o meta descriere? Hai cu noi pe articolul dedicat.